Pages

Subscribe:

Monday, 26 March 2012

ENCIK BAJU BIRU {BAB 2}


Dah kenal kan siapa EBB ?

Kelmarin aku mimpikan dia. Apa maknanya, entah la aku sendiri tak pasti. Yang pastinya aku akan simpan cerita mimpi ini di sini...

Aku berjalan bersama-sama teman sekerja. Keadaan di situ agak sesak, ramai orang keluar masuk di shopping complex itu. Dalam sesak-sesak aku terpandang akan seorang lelaki, yang memang sangat aku kenali, EBB. Dengan baju biru dan seluar jeansnya berjalan perlahan-lahan di celah orang ramai.



Keadaan dia nampak tidak terurus. Aku terus memerhatikan dia dari jauh, dalam hati bimbang kalau-kalau dia ternampak aku. Makin aku jauhkan diri, makin dia datang dekat, makin lah aku sembunyikan diri. 

Apa yang aku tak ingini terjadi juga, dia dah perasan kan aku. Ah sudah! terus sahaja dia mencari aku. Aku terdengar dia memanggil aku..

" Girl..........." lirih sahaja suaranya. Wajahnya sedih. Tapi aku tetap larikan diri, hingga lah dia hilang dari pandangan aku.


Terus sahaja aku sedar dari tidur dan seharian mimpi itu asyik bermain-main di fikiran. 

Dulu..masa putus dengan dia pun aku rasakan tindakan itu sangat kejam buat dia dan kini dalam mimpi itu aku merasakannya sekali lagi.

Kejam kah aku meninggalkan dia?



Kenapa aku tinggalkan dia? Bagi aku itu lah yang terbaik, aku tak mampu nak mencintai dia sama seperti dia mencintai aku. Aku sering saja sakitkan hati dia, aku tak layak untuk dia. Kerana itu aku lepaskan dia pergi. Family aku pun tak menggalakkan...nah kombinasi yang cukup kuat tuk aku pergi dari hidup dia.

Apa maknanya itu? adakah dia kini berada di dalam keadaan begitu, lemah dan tidak terurus?

Ya Allah.....lindungi lah dia, moga dia sihat sejahtera selalu. Moga dia hidup dengan gembira ketika ini. Moga mimpi itu hanya lah mainan tidur, bukan petunjuk daripada mu...Aminn...

4 comments:

keli menari said...

semoga dijauhi dari mainan tidur :)

Miss D said...

@Keli Menari

harapan saya macam tu la.. ;)

Teenager Housemaid said...

moga dia baik2 saja..:)

Iklan Jawatan Kosong Terkini said...

Salam Kunjungan semua...

LIHAT IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI DI MALAYSIA

Terima kasih support..
xspecially Admin..